De eerste week - Reisverslag uit Grañón, Spanje van Frans Alleleijn - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Grañón, Spanje van Frans Alleleijn - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

02 September 2017 | Spanje, Grañón

Lieve mensen

Het heeft even geduurd, maar hier mijn eerste verslagje. Vorige week donderdag ben ik vertrokken vanaf Charleroi voor een erg voorspoedige reis naar St Jean Pied de Port in Zuid Frankrijk. Om half twaalf vertrokken en om half vier aan mijn eerste pint. Op aanraden van Bas in Beilari overnacht. Een leuk onderkomen waar ik een leuke avond had met nog meer Caminogangers. En de volgende ochtend begon de tocht. Zoals gezegd was ik niet de enige. Er waren er veel. Heel veel. Voor mij te veel. Meteen een goede oefening om vooral je eigen weg te gaan en vooral niet de weg van anderen. En de eerste dagen was dat best lastig. Uit de drukke wereld je eigen weg gaan. Na een paar dagen lukte dat vrij aardig. En het is ook leuk om mensen te ontmoeten. En met contact leggen heb ik niet zo'n moeite. Inmiddels ken ik Italianen, Fransen, Ieren, Nederlanders, Brazilianen, Zuidkoreanen, Amerikanen, Duitsers, Zwitsers, Oostenrijkers en dan heb ik nog niet alles gehad. Je schept een band. Het is een grote familie, die elkaar helpt als het nodig is. En dat is erg bijzonder en anders dan in het dagelijks leven. Het is een bijzondere tocht dus. Je komt mensen tegen die plezier hebben en mensen die in de knoop zitten. Je na een half uur hun complete levensverhaal vertellen. Je lacht en huilt samen met mensen. Prachtig om deze verbondenheid te ervaren.
Overnachten in Albergues met tientallen mensen is ook bijzonder. Snurkers die je de hele of halve nacht uit je slaap houden of mensen die om vijf uur opstaan om dan al te vertrekken. Ook het eten is apart. Eenvoudig doch voedzaam. Ook dat is goed om eens te ervaren. Dan leef ik thuis in luxe!!!
Negen etappes en meer dan 215km zit er nu op. Ik loop tot nu toe goed. Morgen weer verder en hoop dinsdag in Burgos te arriveren en daar de mooie kathedraal te bezoekrn. Tot zover mijn eerste verslag. Voel je vrij om niet te reageren. Ik vind het leuker om het later met iedereen "live" te delen. Groetjes vanuit Granon en tot.....

Frans

  • 03 September 2017 - 10:44

    Marcel:

    Doet goed iets van je te horen. Ik hoop dat je ondanks de "drukte" toch ook jouw tocht mag maken. En zoals je weet niet elke tocht gaat over rozen. Succes oude reus en tot schrijfs.

  • 03 September 2017 - 11:18

    Ko:

    Hoi Frans, mooi om je verslag te lezen! Fijn dat het goed gaat! Veel succes de tweede week!

  • 03 September 2017 - 12:33

    Helmut En Mieke Niessen:

    Hoi Frans, pssst kijk maar even achterom, oeps daar ben ik zo uit je rugzak.
    Ik ben je geestelijk nog steeds aan het duwen en als je jeuk op je rug hebt, that's me! ik duw je zacht vooruit en heb er lol in. Ik hoop dat het helpt en geniet de dagen weken en iedere voetstap die je vooruit zet naar een open mind/ervaring. liefs hellie en miek.

  • 04 September 2017 - 14:08

    Jo Braeken:

    De belevenissen straks live met jou te delen is inderdaad ook leuker. Onder het genot van een biertje uiteraard. Reageer ik schriftelijk, dan moet ik daarna alleen drinken en als ik ergens een hekel aan heb....

    Maar toch ben ik heel benieuwd naar je echte reden om liever live dan schriftelijk te reageren. Heeft het misschien te maken met luiheid of je aversie tegen de digitale wereld ? Zou je liever zo ver lopen dat je weer ergens in de middeleeuwen terecht komt ?

  • 04 September 2017 - 20:47

    Richard Vroonen:

    Hey Frans !

    Leuk dit, blijf schrijven aub we zijn benieuwd naar je avonturen en natuurlijk de mooie plaatjes. Geniet ervan en tot snel bij ons thuis, dus beetje doorlopen aub !

  • 05 September 2017 - 14:07

    José Alleleijn:



    Vandaag in Burgos, Frans.
    Het land van Isabela(la Católica) de Castilla.
    Gisteren dus omhooggewandeld vanuit
    Santo Domingo de la Calzada.
    En morgen naar Fromista-Sahagún.

    Daar in Burgos kun je goeie witte Duero-wijn
    (Duero= naam van rivier) drinken.

    Kom je langs Tordesillas, eenzaam kasteel,
    daar liggen de brieven van Columbus aan
    la reina Isabela. Hij vroeg haar om geld voor zijn
    boten: De Pinta, La María en de Niña.

    Hij voer daarmee naar Amerika om ons hier te
    ´culturiseren´.


    We volgen je op de voet en bellen graag,

    Animo vanuit Sabaneta- city Colombia

    Jirú Alois Alvaro José



  • 05 September 2017 - 15:17

    Christien:

    Ha Fans, leuk verhaal! En meteen de vuurdoop om bij jezelf te blijven en niet meegesleurd te worden in de massa energie! Leuke uitdaging. soms is het fijn om in verbinding te zijn met de mensen om je heen en je hierin te voeden. Soms staat de verbinding met jezelf op de voorgrond en wil die jou iets zeggen. Mooi om het proces van afstemming op jezelf te ontdekken. Ik kom terug van 4 yoga retreat dagen in Domburg. Een heel fijn cadeau voor mezelf, heerlijk in de rust en in de positieve energie. ik heb ook ervaren dat ik erg laag zit in mijn energie, beetje uitgeput en dat ik zuinig mag zijn met mezelf. Mijn moeder kwam ook langs; het mechanisme van mezelf verduidelijken, verdedigen, verantwoorden, vechten voor mijn keuze.....Ik mag "gewoon" kiezen voor wat mij goed doet zonder.... Lieve Frans ik wens je verder inspiratie en mooie ontmoetingen. P.S. ik weet niet of dit verhaal voor iedereen zichtbaar is, het zij zo. Naïviteit is altijd al een deel van mij geweest....Knuffel Christien

  • 06 September 2017 - 11:41

    Lou Rompelberg:

    Prima het gaat goed, houden zo. De rest komt later.
    Ria en Lou


  • 08 September 2017 - 11:26

    Gosé:

    Hallo Frans
    Wat een avontuur. Er komt heel wat op je af. Geniet ervan samen met al die boeiende mensen om je heen.
    Laat de zon vanbinnen schijnen.
    Poen Gosé

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 12 Aug. 2017
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 6417

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

24 Augustus 2017 - 07 Oktober 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: