Leon en Astorga - Reisverslag uit Villaturiel, Spanje van Frans Alleleijn - WaarBenJij.nu Leon en Astorga - Reisverslag uit Villaturiel, Spanje van Frans Alleleijn - WaarBenJij.nu

Leon en Astorga

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

16 September 2017 | Spanje, Villaturiel

Naar Leon en Astorga
Vandaag in Astorga aangekomen na weer een enerverende week. De Meseta ligt inmiddels weer een paar dagen achter me. Ik kijk met erg veel plezier terug op deze kale hoogvlakte. Het weer was me erg goed gezind, wat me uitnodigde om alleen maar te lopen, te voelen en te "zijn".Verder helemaal niks. Dat kan erg prettig zijn, kan ik je vertellen. Geen druk, stress of wat dan ook. En woensdag Leon. De oude hoofdstad van Castilie. Met zijn prachtige Kathedraal en indrukwekkend Gaudimuseum. Van binnen en van buiten alleen maar Gaudi. Prachtig. En binnen aangevuld met werken van Francis Goya. Een juweeltje. En vandaag dan Astorga. Nog een leuke stad voordat ik weer de bergen in ga. Dinsdag het dak van de Camino met de beruchte Cruz del Ferro. Beloofd een nieuw hoogtepunt van deze tocht te worden. Ben benieuwd en kijk er naar uit.
En dan weer de mensen die ik ontmoet. Deze week met de Ier Maurice en Nederlander Steven opgetrokken. Twee bijzondere mensen met gesprekken die er toe doen. Dat glamour en glitter niet belangrijk zijn, maar dat alles draait om liefde, mededogen, compassie, er voor elkaar zijn, respect voor de aarde, behulpzaamheid en onvoorwaardelijke liefde gaat. Bijzonder om dit soort dingen uit de mond van een 31jarige te horen.(Steven). Maurice is een 54 jarige man met veel levenservaring. We waren een mooi trio. Waren, want Maurice heeft zijn Camino afgerond in Leon. Hij heeft de tocht verdeeld in drie stukken verdeeld, waarvan het stuk van Burgos naar Leon, dit jaar het laatste was.
Ik ga nog een paar dagen met Steven verder. Komende week ergens scheiden ook onze wegen, omdat ik een lange etappe in twee stukken ga lopen en hij doorgaat ivm zijn tijdstip van naar huis gaan. Jammer, maar dat is ook Camino. Het opent weer deuren voor nieuwe ontmoetingen voor het laatste stuk. Twee derde zit er nu op. Nog 265 km tot Santiago. Volgende week weer nieuwe ervaringen. Buenos diaz.

Frans

  • 16 September 2017 - 15:51

    Gosé:

    Hallo Frans
    Jij komt mooie " binnen en buitenwerken" tegen op jouw route. Geniet ervan en veel succes met de bergen, die voor de deur staan.
    Poen gosé

  • 16 September 2017 - 17:33

    Christien:

    Hallo Frans, mooi hoe je je verhaal neerschrijft. Er spreekt respect, liefde en verbondenheid uit. Volgens mij geniet je volop van jezelf en dat wat je ont-moet. Liefs Chrisiten

  • 16 September 2017 - 17:33

    Christien:

    Hallo Frans, mooi hoe je je verhaal neerschrijft. Er spreekt respect, liefde en verbondenheid uit. Volgens mij geniet je volop van jezelf en dat wat je ont-moet. Liefs Chrisiten

  • 16 September 2017 - 17:33

    Christien:

    Hallo Frans, mooi hoe je je verhaal neerschrijft. Er spreekt respect, liefde en verbondenheid uit. Volgens mij geniet je volop van jezelf en dat wat je ont-moet. Liefs Chrisiten

  • 16 September 2017 - 17:34

    Christien:

    Hallo Frans, ik en computers werkt niet altijd........

  • 17 September 2017 - 13:15

    Ko:

    Hoi Frans, weer een mooi verhaal! Ik zie je gewoon wandelen en praten met deze mensen. Heerlijk dat je er zo van geniet. Ik zat woensdag in de trein en kwam in gesprek met een oude heer van 79 jaar. Hij vertelde me dat hij die dag vanuit Beieren was vertrokken. Hij was op bezoek geweest bij reisgenoten die hij drie jaar daarvoor ontmoet had tijdens de Camino. Hij vertelde me ook bijzondere verhalen over zijn tocht. Kan geen toeval zijn... Frans, veel succes de komende week, en blijf genieten!

  • 17 September 2017 - 18:16

    Richard Vroonen:

    Respect Frans ! Volgens mij begin je nu echt pas te genieten van je reis. Wij hebben vandaag een wandeling rond Slenaken gelopen van 12 km en behoorlijk gekuumpt onderweg. Als ik dan nu jouw verslag lees dan met ik nog wat oefenen geloof ik. Blijf genieten en schrijven !

  • 21 September 2017 - 20:10

    José Alleleijn:



    Buena tarde, Frans,

    Dank je voor je schitterend vierde verslag.

    Vandaag ben je vast bij het Cruz de Ferro, vergeet
    niet het gebaar daar.


    Nog een klein traject, Pontevedra, Lugo, Santiago.
    We volgen je graag en veel animo.


    Het wordt al meer Portugees ?

    Uitstekende en voorbeeldig wandelaar zijt gij.


    Sjuus,

    Jirú Alois Alvaro José
    uit Colombia mit alle plezeer

    Donderdag 1 pm 21.9.2017

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 12 Aug. 2017
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 6415

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

24 Augustus 2017 - 07 Oktober 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: