Santiago - Reisverslag uit Villaturiel, Spanje van Frans Alleleijn - WaarBenJij.nu Santiago - Reisverslag uit Villaturiel, Spanje van Frans Alleleijn - WaarBenJij.nu

Santiago

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

28 September 2017 | Spanje, Villaturiel

Na 35 dagen, 800 km, 160 wandeluren en meer dan 1 miljoen stappen was het vandaag zover. Rond half een vanmiddag liep ik het plein op voor de Kathedraal van Santiago. Mijn Camino was voltooid. Gevoelens van euforie en trots maakten zich van me meester. Gelach en tranen wisselden elkaar af. Het was waanzinnig en ik was superblij. Mijn fietsmaten kunnen zich hierbij wel wat voorstellen als de top van bv de Ventoux bereikt is. Maar dit is minstens het tienvoud daarvan. Geweldig om te ervaren en mee te mogen maken. Echt te gek.
Dit is een mooi moment om nog wat andere dingen te zeggen
Allereerst wil ik mijn lijf, mijn benen en mijn mind bedanken voor de geweldige ondersteuning. Zonder jullie had ik deze tocht nooit voltooid. Jullie waren perfect in balans, waardoor ik geen enkele blaar, blessure of ongemak heb gehad. Ik was in supervorm.
Dan wil ik mijn lief, Jenny, bedanken voor alle vrijheid en ruimte die ze me gaf om deze lang gekoesterde wens in vervulling te kunnen laten gaan. Schat, ik hou van jou.
Mijn vrienden. Die me op welke manier ook, steundenl stimuleerden of aandacht gaven. Superfijn.
Dan alle Caminovrienden uit alle delen van de wereld. Speciaal Aart, Margreet, Steven, Maurice en Torbjen, die kortere of langere tijd mijn metgezellen waren.
En zo komt aan alles een einde. De komende dagen , ga ik met Jenny nog naar de Atlabtische Oceaan wandelen, ter afsluiting van deze geweldige onderneming.
En jullie volgers, reageer als je daar zin in hebt. Ik deel graag mijn verhaal met jullie als we elkaar ontmoeten.

Frans

  • 28 September 2017 - 22:11

    Jose:

    Dag Frans,

    Ik heb genoten van jouw reisverslag en heb in gedachten met jou mee kunnen wandelen. Zeker de wijze waarop je vertelt over jouw ervaringen en jouw metgezellen waar je delen mee samen gewandeld hebt.
    Ik ben reuze benieuwd naar jouw inspirerende en ook ontroerende verhalen wanneer je weer thuis bent. Geniet nog samen met Jenny van de afsluitende wandeling langs de prachtige Atlantische Oceaan.

    Lieve groet,
    Jose

  • 28 September 2017 - 22:27

    Helmut En Mieke Niessen:

    Hoi Frans, wat een fantastisch mooi moment maar ook reis en prestatie. Franstastisch!!
    Geniet nog lekker van je reis met Jenny en fijn je weer te zien als je thuis bent, met verhalen ervaring en een mooie verfrissende rugzak.! Liefs Helmut en Mieke

  • 29 September 2017 - 08:55

    Groep 7/8 Theresia:

    Goedemorgen Meester Frans ofwel toppertje ofwel kampioen ofwel vloggertje ofwel superheld en ga zo maar door!

    Wij, groep 7/8, lezen op dit moment je fantastische bericht. Wij wisten wel dat jij het kon. Maar zitten toch met trotse gezichten je verhaal te lezen.

    Wat wij nog niet wisten, is dat jij zo goed kan vloggen. Wat een mooie verhalen en foto's. Een rol als fotomodel is volgens de klas zeker nog mogelijk. Heb je echt geen blaren? Ook niet na het typen van deze verhalen?

    Wat knap ook dat je al die votsen hebt overleefd. In de klas hebben wij het ook geprobeerd na te doen. Het was een leuke dag.

    Geniet nog samen met Jenny van de mooie dagen bij de Atlantische Oceaan. We missen je en hopen je snel terug te zien in de klas.

    Groeten van.....

    Eef, Anne, Rayen, Jiang, Max, Stefan, Fleur, Lieke, Gé, Connor, Moreno, Tess, Anouk, Lieve, Teun, Gilles, Maik, Jerôme, Brechje, Inge, Sem, Tom, xavier, Daan, Cas, Jens, Zenzi, Charissa en uiteraard de knapste meester van Zuid- Limburg en omstreken (volgens de kinderen)!


  • 29 September 2017 - 09:02

    Joop:

    Hallo Frans, hartelijk gefeliciteerd met deze prestatie. Schitterend. Als dit een tienvoud is van het gevoel als we samen een super col omhoog hebben gefietst dan weet ik hoe mooi en geweldig je dit avontuur gevonden hebt. Je verslagen waren steeds geweldig om te lezen. Zo heb ik je een beetje kunnen volgen tijdens jouw camino. Nog een fijne tijd met Jenny langs de Atlantische Oceaan en een behouden thuiskomst. Groetjes en tot gauw, Joop

  • 29 September 2017 - 09:12

    Luus:

    Ha Waterman ... van harte gefeliciteerd met deze mooie prestatie met mooie ervaringen! Gelopen en genoten van je vrijheid en.... je verbonden voelen met velen veraf en dichtbij.
    Ik wens je een mooie afsluiting met je Jenny ! Lieve groeten Luus

  • 29 September 2017 - 09:26

    Christien:

    Frans, fantastisch deze mijlpaal!! Proficiat met alle ervaringen, ontmoetingen groot en klein, gevoelens die zich aandienden en die je aandacht gaf. Verbinding die je kracht gaf. Nu samen met Jenny dat laatste stukje delen.... ik wens jullie samen een inspirerende week xx

  • 29 September 2017 - 12:22

    Anne Ros:

    Hoi Frans,
    Zag gisteren alle verslagen. Mooi om te lezen. En wat een ervaring! Geweldig dat het zo goed ging, en dat je genoten hebt. Nu nog een mooie afsluiting samen met Jenny.
    Hartelijke groet,
    Anne.

  • 29 September 2017 - 22:30

    Bas:

    Dag Frans,
    De Camino Frances volbracht. Fan-tas-tisch! “Mens sana in corpore sano.” Hoe vaak heb ik dat mijn vader horen zeggen? Proficiat met zo´n lijf en geest. Die aankomst op dat kathedrale plein zul je van je leven niet vergeten. Talloze gedachten die je even niet weet te ordenen en die even meester over je zijn. Maar snel volgt de euforie, wat zul jij genoten hebben van dat moment. Mag je zeker trots op zijn. Te voet met een rugzak op der poekel (schrijft deze gewezen luxe fietsgroeppelgrim zonder bagage haha). Totaal anders dan ik ´m heb mogen ervaren. Helemaal op jezelf aangewezen. Zoals vaak gezegd en geschreven; het doel is niet Santiago en haar kathedraal zelf maar de weg er heen. Die hebben je al die mooie/bijzondere ervaringen opgeleverd. Je kent de zanger en het nummert: “Verder niets, er zijn alleen nog een paar dingen die ik hou omdat geen mens er iets aan heeft (niet helemaal waar, want “ook die enkele vrienden” hebben er van genoten). Dat zijn mijn goede Caminoherinneringen die neem je zo lang je verder leeft. Enfin, Annelies en ik wensen jou en Jenny nog een paar hele fijne dagen in Santiago en Galicië samen op weg naar het einde van de wereld en natuurlijk kijken wij reikhalzend uit naar je ervaringen.

  • 30 September 2017 - 13:46

    Gosé:

    Hallo Frans
    Suuuuuuuuuuuuuuuper, dat je deze tocht afgerond hebt met prachtige ervaringen in je "binnenzak" !!!!!! Dit neemt niemand jou af. Geniet samen met Jenny.
    Dikke poen veur uuch twiekes, Gosé

  • 01 Oktober 2017 - 17:05

    José Alleleijn:


    Buen día Frans:

    Proficiat, Frans, uit Colombia.

    Prima voltooid.
    Na Moresnet, Banneux, Lourdes, Santiago de Compostela.
    Wat een familieprestaties.


    Ook weer mooie fotos.

    Nog het Humormuseum in Fene, dat doet extra goed

    en

    dan bij de Bahia van Camariñas lekker pilske.
    We wachten daar op de linkerrots
    bij berg twee van de Atlantische Oceaan.
    Bittterkoud dat water, ongelofelijk wijds.


    Bendiciones en Proost,

    Jirú Alois José Alvaro uit
    Colombia

    zondag, 1.10.2017

  • 02 Oktober 2017 - 15:28

    Lou En Ria Rompelberg:

    Super Frans, een geweldige prestatie en ervaring zowel fysik als emotioneel.
    Geniet er nog een paar dagen met Jenny ervan.
    We zien je binnenkort met onze eetclub dan horen we wel je hele verhaal.
    Groetjes,

    Ria en Lou

  • 02 Oktober 2017 - 18:06

    Ria En Jac:

    Hallo Frans en Jenny,

    Frans, proficiat met het volbrengen van die zware maar ook mooie voettocht.
    Nou nog een paar dagen nagenieten samen met Jenny en dan weer naar huis.
    We hopen je weer gauw te ontmoeten voor een uitgebreid verslag en ik zet de trappist alvast koud.

    Groetjes aan jou en Jenny,

    Ria en Jac

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Frans

Actief sinds 12 Aug. 2017
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 6402

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

24 Augustus 2017 - 07 Oktober 2017

Voettocht naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: