Meseta - Reisverslag uit Villaturiel, Spanje van Frans Alleleijn - WaarBenJij.nu Meseta - Reisverslag uit Villaturiel, Spanje van Frans Alleleijn - WaarBenJij.nu

Meseta

Door: Frans

Blijf op de hoogte en volg Frans

09 September 2017 | Spanje, Villaturiel

Een nieuw avontuur vanuit de Camino
Inmiddels meer dan twee weken van huis. Alleen op tocht in Noord Spanje. Gedreven door nieuwsgierigheid en sportieve uitdaging. Was de eerste week een vorm van aankomen en acclimatiseren. Deze tweede week is er een van zakken en "zijn". In de eerste week heb ik veel mensen leren kennen en indrukken op gedaan. En soms verlies je ze een paar dagen uit het oog en plotseling duiken ze weer op om elkaars ervaringen weer te delen. Ik noem het inmiddels" de Caminofamilie". Je komt mekaar op straat of onderweg of in een Albergue tegen.
Het verblijf in een Albergue blijft ook speciaal. Met twintig tot vijftig mensen slapen in een ruimte. Grote kans dat je uit je slaap gehouden wordt door geknetter en/of gesnurk. En 's morgens is de lucht soms niet te harden. Het hoort er allemaal bij. Ik kies ervoor, dus ik klaag niet.
Deze week ook Burgos aangedaan. Een mooie stad met een prachtige gotische kathedraal. Heb hier erg van genoten
En dan nu in de van te voren, gevreesde Meseta. Een hooggelegen vlakte met alleen maar graanvelden. Tot en met woensdag zal dit het dagelijks decor zijn. Ik moet zeggen dat het me tot nu toe (4 dagen) erg meevalt. Het glooit prachtig en achter de horizon........is het precies hetzelfde. Het geeft een enorme rust waardoor stress, impulsen, geluid en drukte geen kans krijgen om die rust te verstoren. Het weer zit mee de afgelopen dagen. Neet te warm, lekker zonnetje en aangename temperaturen. Echter kan ik me goed voorstellen dat de zon je doet verbranden, de wind je kan doen stilstaan en de regen je kan geselen.
Enfin, er staan nog drie weken op het programma. Morgen ben ik over de helft en woensdag hoop ik in Leon aan te komen. Benieuwd wat dat weer voor nieuwe ervaringen zal brengen. Jullie horen het vast.

Frans

• 09 September 2017 - 15:49

Jo En Marian:

Hé Frans, t gaat goed. We reizen via de plattegrond met je mee. Succes volgende week en tot schrijfs.
    We proosten in de P. op je.

• 09 September 2017 - 16:22

Annet :

Mooie verhalen lieve Frans en zoals iedereen weet, doe ik het je niet na!! We denken aan je en we zijn trots op je!!
    Liefs, ook van Jan, Ashanti en Shantal

• 09 September 2017 - 17:16

José Alleleijn:

Sabaneta, Colombia, zaterdagochtend 10 am 9.9.2017

Francisco hermano,

Wat een mooie luchten en velden.
    Ook klaprozen gezien...

En deze week vanuit Villaturiel, klein stadje op
    weg naar León, ook in de provincie León.

In de stad León tref je vast de mooie afbeeldingen
    van de Reyes de León.

In de avond een Parador aandoen, weer eens wat anders.
    Ruim zoals de Meseta-natuur.

Nog steeds 40 km per dag, zeker.

Hier is het aardbevingen, orkanen, weer ander weer, dus.

En Hoog bezoek.

Bendiciones(Zegeningen),

José Jirú Alois Alvaro

• 10 September 2017 - 13:47

Ko:

Hoi Frans,

Mooi verslag weer! Fijn dat het zo goed gaat! Succes weer komende week!

• 10 September 2017 - 13:57

Francisca:

Hey hoi Frans,

Wat leuk om een beetje mee te "reizen" en wat een avontuur. Prachtig zeg.
    Ik wens jou nog heel veel mooie ervaringen en indrukken. Geniet!!

Gr Francisca

• 10 September 2017 - 13:57

Francisca:

Hey hoi Frans,

Wat leuk om een beetje mee te "reizen" en wat een avontuur. Prachtig zeg.
    Ik wens jou nog heel veel mooie ervaringen en indrukken. Geniet!!

Gr Francisca

• 10 September 2017 - 19:21

Richard Vroonen:

Top Frans, idd erg apart die graanvelden, komt geen einde aan op de foto. Wel mooi gezicht en past ook wel bij deze reis, blik op oneindig...

Blijven schrijven !

• 13 September 2017 - 11:02

Lou En Ria:

Hoi Frans, goed te lezen dat de eerste 2 weken goed verlopen zijn, houden zo voor de volgende weken.
    We blijven je volgen.
    Ria en Lou

• 13 September 2017 - 12:23

Gosé:

Hallo Frans
    Wat super um te huure tot 't zoe sjoen en oetdagend is. Vollegens miech is 't te väöl um allemaol te versloon in dien verhaol.
    Iech bin hiel benuijt naor dien life-verhaole es diech trök bis. Veuralsnog geneet d'r vaan. Dit is 'n ervaring die ste altied mèt diech mèt neumps.
    Dikke poen gosé